مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

درست میشه ، خیالت راحت
تا خدا هست ، زندگی باید کرد ...

من مسلمانم اما مدام خطا میکنم . چه کنم؟

چهارشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲ ب.ظ

من مسلمانم اما مدام خطا میکنم .

چه کنم؟

این سوالی بود که مدتی است برایم پیش آمده. خیلی عذاب آوره که هم بگی خدا ، خالق و پرورش دهنده و مربی منه ، اونوقت مدام در اعمالت شاهد مخالفت با دستور هایش باشی.

طبق مطلبی که از لینک زیر خواندم به جواب نسبتا قابل قبولی رسیدم...

همیشه و همیشه، چه در حرکات مادی و چه در حرکات معنوی، انسان به سوی هدفش حرکت می‌کند و همیشه چیزی را هدف می‌گیرد که آن را دوست دارد و نه چیزی که آن را می‌داند و یا عقلش به صحت آن حکم می‌کند. چنان چه هر متخلفی می‌داند که راستی و درستی، مهربانی، نوع‌دوستی، کرم، محبت و ... خوب است و خیانت، جنایت، سرقت، ظلم و ... بد است. اما چون بر اساس منافع اهدافی دارد که آنها دوست دارد، به سراغ آنها می‌رود. پس، گام اول پس از خداشناسی که با تأمل و تدبر در آیات و نشانه‌های او چه در کتاب وحی و چه در کتاب خلقت کامل‌تر می‌گردد، برقراری ارتباط بیشتر با او و تقویت محبت او در جان است. باید در هر کاری فقط «خدا» را هدف گرفت تا ایمان به بازگشت به سوی او «معاد» نیز تقویت شود.

به همین منظور به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید که به مردم بگو: هر کس خدا را دوست دارد، دنبال من بیاید. دقت کنید که نمی‌فرماید: «هر کس خدا را قبول دارد»، بلکه می‌فرماید: هر کس خدا را دوست دارد. چرا که بسیاری از کفار و اهل معصیت و در رأس همگان «ابلیس رجیم» نیز خدا را قبول دارند، ولی نفس خود را بیشتر دوست دارند، لذا در پی هوای نفس می‌روند.

 

لینک مطلب :

http://www.pasokhgoo.ir/node/84041#comment-9289

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۶
ابوالفضل سجادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">