مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

درست میشه ، خیالت راحت
تا خدا هست ، زندگی باید کرد ...

از که باید خواست ؟

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵ ب.ظ

سلام

فوری برم سر اصل مطلب

چون اعتقاد دارم : کم گوی و گزیده گوی ...

داشتم نماز میخوندم

تا رکعت سوم داشتم فکر میکردم که درخواستم از استادم که در یک زمینه ای کمکم کنه رو چجوری مطرح کنم ؟ چه اتفاقی ممکنه بعد از بیان درخواستم پیش بیاد و ...

کلا سه رکعت خوندم اما اصلا نفهمیدم چجوری گذشت.چی گفتم و ... عین افرادی که قرآن میخونن اما نمیفهمن چی میگن . و حتی معنیشو هم نمیفهمن ! چی برسه به مفهومش

خلاصه یهو حس کردم توی یک مجلس که شاه روی تخت اش هست و کلی از درباریان و بزرگان اطرافش ایستاده اند من دارم از وزیرر درخواست میکنم. تصور کنید اون شاه با خودش چی میگه !؟

یک مجلس. شاه تو رو به حضور پذیرفته و تو در جمع شروع کنی رو به وزیر بایستی و ازش با صدای بلند در خواست کنی.

من اگر جای شاه باش ، اون آدم و وزیر رو میندازم بیرون . حالا شاید اگر آدم خوبی باشم فقط به وزیر میگم بذار حرفشو بزنه و بعد بندازیدش بیرون و اجابت اش نکنید

خب به چی میخوام برسم از این حرفم  ؟!

یه سوال بکنم ازتون ... آیا ما باید از خدا درخواست کنیم یا خدا که به ما توان درخواست کردن از دیگران رو داده (روابط اجتماعی و زبان و قدرت تکلم و ... ) ، پس باید از دیگران درخواست کنیم.

جواب من از دل احادیث ( اگر کسی بنظرش اشتباه میکنم بگه لطفا )

در تحف العقول صفحه 442 از امام رضا نقل می کند:

اذا اراد الله امرا سلب العباد عقولهم فانفذ امره و تمت ارادته فاذا انفذ امره رد الی کل ذی عقل عقله فیقول کیف ذا؟ ومن این ذا؟

هر گاه خدا چیزی را بخواهد عقلهای بندگان را از آنها سلب می کند و حکم خود را اجرا می کند و خواسته خود را به پایان می رساند همینکه حکم خود را اجرا کرد عقل هر صاحب عقل را به او برمی گرداند آنکاه او مرتب می گوید: چگونه شد که این کار شد؟ از کجا این کار صورت گرفت؟

مولوی می گوید:

چون قضا آید نماند فهم و رای

 کس نمی داند قضا را جز خدای

 چون قضا آید فروپوشد بصر

 تا نداند عقل ما پا را زسر

 زان امام المتقین داد این خبر

 گفت اذا جاء القضا عمی البصر

 چون قضا بگذشت خود را می خورد

 پرده بدریده گریبان می درد

چون قضا آید نبینی غیر پوست

 دشمنان را باز نشناسی ز دوست

چون قضا آید طبیب ابله شود

 وان دوا در نفع هم گمره شود

 

ما در دعای عدیله درباره ی امام زمان عجل الله فی فرجه اظهار می‌داریم: «بِبَقائِه بَقِیَتِ الدُّنْیا و بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَری، و بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الارْضُ و السَّماءُ».(51) یعنی؛ به بقای او دنیا باقی است و به دست او مخلوقات رزق می‌گیرند و به وجود او زمین و آسمان ثابت و پای برجایند. که البته فهم درست واسطة فیض‌بودن آن مقام، فهم حساس و دقیقی است.

بله عزیزم. ما باید از خدا بخواهیم و از امام زمان دریافت کنیم.

و الا انتظار داشتن از موثر بودن انسان های دیگر در زندگی ما ، مثل اینکه از تفنگ آب پاش انتظار داشته باشیم بشه باهاش بر دشمن در جنگ ، غلبه کرد !

گاهی هم از انسان ها به ما سودی میرسد اما باید بدونیم که خدا خواسته و امام زمان اون فرد رو شایسته رساندن فیضمان به ما قرار داده اند.

دلیل حرفم هم اینه که معمولا هیچکس توقع ما رو بر آورده نمیکنه.

مثلا دوستی که گاهی کمک های شایانی به ما میکند و گاهی هیچ خیری ، در عین اینکه توانایی اش را دارد ، باز هم به ما نمی رساند.و ترجیح میدهد بجای کمک به ما ، مسابقه فوتبال اش را مشاهده کنه :D

خلاصه بنظر من

ز یزدان دان نه از ارکان که کوته دیدگی باشد

که خطی کز خرد خیزد تو آن را از بنان بینی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۱
ابوالفضل سجادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">