مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

درست میشه ، خیالت راحت
تا خدا هست ، زندگی باید کرد ...

آموزش مرحله به مرحله برنامه ریزی برای زندگی 3

سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۴:۳۱ ب.ظ

بخش 3

گام اول برای برنامه ریزی

1

اول باید ببینیم ما چه کسی هستیم ؟! البته منظورم خودشناسی عمیق نیست ! صرفا باید نقش خودمان را در صحنه ی تئاتر زندگی ، بدرستی بشناسیم.

مثلا مواردی مانند "دختر"، "نقاش"، "دانش آموز"، "همسر"، "آشپز، "عاشق پرندگان" ، "برادر، "عکاس، "رئیس، "مربی" ، "مسافر، "نوه" ، "متفکر" و غیره.

مثلا من خودم

1- دانشجو : حالا باید برای بموقع سر کلاس ها رفتن ، انجام پروژه ها ، مطالعه کتب درسی و حتی انجام فعالیت های فوق برنامه با محوریت درس هایم و ... برنامه ریزی کنم.اولویت شناسی کنم ، زمان اختصاص بدهم و بر اساس تکنیک های پایبند ماندن به برنامه ریزی ، به برنامه هایم عمل کنم

2- برادر : باید برای بودن با برادرم و تحکیم رابطه مان برنامه ریزی کنم

3- برادر یک دانش آموز : باید برای کمک به برادرم در درس هایش و پیگیری وضع تحصیلی اش برنامه ریزی کنم

(مثلا می توان تا این حد ریز و دقیق نقش هایمان را بررسی کنیم)

و هزاران هزار نقش دیگر.که همگی نیازمند رسیدگی همزمان نیستند ولی این شناخت باعث می شود احساس مسئولیت بیشتری را تجربه کنیم ، حتی از زیر بار بعضی از وظایف که ما را به اهداف زندگیمان نمی رسانند شانه خالی کنیم. تا بهتر برای وظایف مهم تر مان از 24 ساعت زمان محدودی که در اختیار داریم ، زمانی را اختصاص دهیم


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۹
ابوالفضل سجادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">