مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

درست میشه ، خیالت راحت
تا خدا هست ، زندگی باید کرد ...

آموزش مرحله به مرحله برنامه ریزی برای زندگی 4

چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۱۱ ق.ظ

بخش 4

از دیروز که بخش های قبلی رو نوشتم . خودم هم شروع کردم ، یک دفتر و قلم برداشتم و خواستم نقش هایم برا بنویسم.اما واقعا کار ساده ای نبود.

پس کارهایی که لحظه به لحظه می کردم رو می نوشتم

مثلا :

نوشتم

رفتن به سلف غذاخوری = من مشتری سلف هستم / برنامه ریزی : باید بموقع (حداکثر تا دو روز قبل که سیستم بسته نشده ، غذا رو رزرو بکنم باید در ساعاتی که سلف غذا پخش می کند وقتم قدری آزاد کنم و الا گرسنه خواهم ماند (مثلا ساعت توزیع ناهار از 12 تا 14 است بعد از اون دیگه بری هم بهت غذا نمیدن)

و کارهای دیگه.

مثلا نوشتم :

مشاهده سریال = من علاقمند به تماشای سریال هستم / باید همیشه سریالی که دنبال می کنم را دانلود کنم و زمانی را به تماشای آن اختصاص دهم

حالا باید ببینم هدف من از تماشا چیست.

مثلا یک سریال به نام the worth witch رو دارم دوبله فارسیشو از سایت دوستی ها دانلود و نگاه می کنم.هم خیلی خنده دار و شاده و در کنارش آموزنده است.

رفیقم بهم سریال big bang theory  رو پیشنهاد کرد و کلی تعریف کرد.چند دقیقه که نگاه کردم دیدم همش شوخی های سطحی و مسخره است. اون گفت 5 قسمتو ببینی بقیشو نگاه خواهی کرد. اما من میگم بعد از 5 ساعت تماشای اون سریال خب سلیقه من قدری عوض میشه و شاید بتونم اون سریالو تحمل کنم. اما چون سلیقه من از کمالات به پستی ها و سطحی نگری تغییر میکنه. پس اون سریالو نگاه نخواهم کرد.

خلاصه به همین راحتی بعد از مدتی می توانید بفهمید که کدام نقش ها رو حتی دارید اما چون سودی براتون ندداره اونا رو با نقش های بهتری جایگزین خواهید کرد.!

مثلا تماشای سریال رو با تماشای اردک های توی پارک ملت مشهد ! یا حتی نقاشی کردن و به مامان نشون دادن !!

حتی من دیروز یک همایش رو ثبت نام کرده بودم اما بعد دقت کردم دیدم که اون جذاب هست اما در راستای اهداف من نیست پس نرفتم.

آره کارای مفید فراوونی در دنیا هست اما ...


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۳۰
ابوالفضل سجادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">