مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

درست میشه ، خیالت راحت
تا خدا هست ، زندگی باید کرد ...

Seyed Mord . tamam

جمعه, ۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۱۳ ب.ظ

بالاخره یافتم

مدت هاست درگیر این سوالم که از یه طرف میگن با جدیت تلاش کن فعالیت کن ، از یه طرف میگن برای دنیا تلاش نکن دنبال دنیا نرو و به دنیا دل نبند.

هر کی یه چرتی میگفت در جواب به این سوالم اما اصلا برام منطقی نبود !

الان خودم به یک جوابی رسیدم. شاید شما هم بگید این جواب من چرته ! اما بالاخره نتیجه فکر و الهام من از سخنرانی های متفاوته ...

من تلاش کنم و پولم رو خرج خانوادم بکنم

من تلاش بکنم و یاد بگیرم تا به بقیه بیاموزم

من تلاش بکنم و ...

فکر کنم فهمیدید چی میخوام بگم

شما در دنیا تلاش بکن

اونم حداکثر تلاش ات رو !

اما نه برای خودت. بلکه برای اینکه نتیجه تلاش هات رو دو دستی تقدیم دیگران بکنی ! توی دنیا خودت از نتیجه کار هات هیچی نخواه ! اونوقت هم دنبال دنیا نرفتی هم کلی تلاش کردی ! مثل امام علی علیه السلام که کلی تلاش می کرد ولی خودش نون خشک می خورد ! بنظرتون پول های حاصل از کار هاش در کجا ها مصرف می شد ؟

شروع باید کرد...

نه دیگه همسر میخواهم نه شغل می خواهم نه مدرک دانشگاهی می خواهم نه بازی کردن می خواهم نه فیلم سینمایی می خواهم نه ...

پول در بیارم خرج نزدیکان و ارحام ام خواهم کرد. و کل خرج من در حد سالم نگه داشتن جسم و روحم خواهد شد و نه حتی ذره ای بیشتر.

مدرک گرفتم چه بهتر. نگرفتم ، من که نمیخوام.

درس اگه بخونم برای نمره نیست ، میخوام بتونم اون رو در عمل اجرایی کنم. یه کمکی به مملکت و مردم ام بکنم

تفریحم باید باعث انرژی گرفتن من بشه و بعلاوه روحیه یه نفر دیگه رو هم خوب کنم.

والسلام .

سید مرد


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۶
ابوالفضل سجادی

نظرات  (۱)

۲۰ آذر ۹۷ ، ۲۲:۳۷ مریم بانو
همش کار کنیم برای دیگران
خودمون چغندریم
نه 
من اگر کار کنم پول دربیارم مطمئنم ک قسمتیش رو برای لذت بردن خودم خرچ میکنم
اینی ک شما میگید تاریخ انقضا داره
تا ی جایی میشه برای دیگران و جامعه و دنیا فعالیت کرد
اما فعالیتی و کاری موندگاره ک اتفاقا برای علاقه ی خود آدم باشه
پاسخ:
حرفتون درسته
اما داستان تست مارشمالو رو شنیدین؟
بچه ها اصلا به مارشمالو ی اولی دقت نداشتن. تمام فکر و ذهنشون اون مارشمالو ی دوم بود. بعدش هر دوش رو داشتند
اما اونایی که به اولی حتی ذره ای فکر می کردند، همونو می خوردن و از دومی محروم می شدند.
چیزی که توی ذهنم بود این بود
البته هیچکسی منکر این نیست که نباید انسان برای خودش تلاش کنه و به خودش برسه اما شما لباس که میخری خیلی نیت ها ممکنه داشته باشی. 
اون نیته که به کار ات ارزش میده، چشم و هم چشمی باشه یا اینکه عزت نفس ات بره بالا یا اینکه دوستان و خانواده ات ببینندت کیف کنند و لذت ببرند یا ... یا حتی شکر خدا که پولی به تو داده و الان داره اثر نعمت هاشو در کار تو میبینه! در این حالت دیگه در حد متعارف و معقول خرید می کنی. نه لباس بدی می خری نه لباسی که زیاد توی چشم باشی و باعث ناراحتی افراد پایین تر از خودت بشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">