مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

درست میشه ، خیالت راحت
تا خدا هست ، زندگی باید کرد ...

بهترین راهکار تقویت اعتماد به نفس

دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۵۵ ب.ظ

نا امیدی صاحبش را می‌کشد

(امام علی)

خیلی دلم برای نوشتن تنگ شده

بذار زود بگم. چون حوصله ندارم

دیروز یه چیزی خریده بودم. مادرم اونو گذاشته بود روی زمین کنار میز تلویزیون. تقریبا یکی از کم تردد ترین نقاط منزل ما.

اما شب همه چیز جوری بود که من گذرم افتاد به اونجا و پام رفت روی اون و گفتم چرا اینو گذاشتین اینجا؟

مادرم گفت وقتی گذاشتم با خودم گفتم چه کسی ممکنه از اونجا رد بشه؟!

امروز ظهر مادرم با فر غذا درست کرده بود. بعد از ناهار، من یک لیوان آب خوردم. لیوان رو گذاشتم پشت فر که مادرم اون رو نشوره و باز تشنه شدم با همون لیوان آب بخورم. گفتم خب الکی چرا لیوان بخواد شسته بشه؟ من که خیلی تشنه ام و میخوام دوباره بزودی بیام و آب بنوشم.

بعد از نوشیدن آب رفتم توی اتاق دراز کشیدم که استراحتی بکنم که تق ! مادرم گفت چه کسی لیوان رو اینجا گذاشته بود؟ شکست ! اولا که فهمیدم لیوانی که شکسته جایی بوده که دور از ذهن بوده لیوان اونجا باشه و قاعدتا لیوان من بوده. اما با خودم گفتم مگه چی شده که لیوان در نقطه ای به اون امنی و کم تردد ای ممکنه شکسته باشه؟

با کنجکاوی از مادرم پرسیدم و گفتند که: کابل برق فر رو از برق کشیدم، همون پشت فر انداختم که خورده به لیوان و لیوان خورده به سنگ اُپن آشپزخونه و شکسته!

بعد با خودم گفتم. وقتی من اونو گذاشتم گفتم من! جایی دارم لیوان رو میذارم که کسی نمیفهمه و کاملا امنه و حتی شسته نخواهد شد. بهتر بگم، جایی میذارم که جز خودم کسی نمیتونه باهاش کاری بکنه. چون عمرا بفهمه اون اونجاست!

الان فهمیدم بایداز خدا کمک می خواستم و می گفتم خدایا کمک کن این لیوان رو اینجا میذارم، مادرم نفهمه و اونو نشوره!

قضیه بسیار مسخره استاگر به ماجرای شسته شدن یانشدن لیوان دقت کنی و بسیار عمیقِ اگر به اعتماد به نفس من و مادرم در قضیه دیشب و اعتماد نکردن به خدا، تا این حد که اصلا به خدا نیازی نیست بخوایم اعتماد کنیم از بس که از کار مون مطمئنیم، دقت کنی.

حالا میگم. وقتی نا امید شدی که اعتماد به نفس بالایی داری

چون با اعتماد به نفس هیچ کاری نمیتونی بکنی

بقول مادر مادربزرگم، با خدا باش پادشاهی کن، بی خدا باش هرچه خواهی کن

بهترین راهکار تقویت اعتماد به نفس، تقویت اعتماد به خداست

چون اونموقعه که همه ی کارهات با موفقیت روبرو می شوند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۰۲
ابوالفضل سجادی

نظرات  (۲)

۰۲ تیر ۹۹ ، ۲۳:۲۵ خــــــادم الشـــهدا

وای وای وای 

تو که داری همه چیو میشکنی

برو توبه کن 😂

پاسخ:
خخخخخخخخ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">