مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

درست میشه ، خیالت راحت
تا خدا هست ، زندگی باید کرد ...

طرز صحیح دعوت نوجوانان به نماز اول وقت

سه شنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۸، ۰۸:۴۳ ب.ظ

موقع نماز مغرب بود

دو ساعت و نیم توی پارک ملت مشهد راه رفته بودیم و تفریح کرده بودیم

دم دم های اذون بود که قصد داشتیم دیگه برگردیم خونه

من گفتم نماز بخونیم بعد بریم

اون گفت : نه ! چرا همش وقتی با هم بیرونیم میخوای نماز اول وقت بخونی اما توی خونه اصلا مهم نیست برات ؟!

منم گفتم : امروز ظهر که توی خونه ، همون اول وقت خوندم نمازمو !!

بازم خیلی سرسختانه مقابله کرد تا به نماز نیاد

منم زدم دنده ی اجبار و گفتم میریم و نماز میخونیم

تو هم میای و میخونی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این بود حماقت من !

اومد باهام ، اما نماز نخوند ! فقط کنار مسجد نشست تا نماز تموم شد و رفتیم.

الان که یک ساعتی می گذره و توی خونه ام ، با خودم فکر کردم که ای کاش یک روشی بود تا اون لجبازی نکنه و نماز هم بخونه!

بعد سرچ کردم و به این نتیجه رسیدم که ای کاش بهش می گفتم لطفا بریم نماز

اگر بازم میگفت نه ، خواهش می کردم ، التماس میکردم ... اما بالاخره بدون اعمال زور و صرفا با خواهش با هم میرفتیم نماز.

آخه اون موقع دیگه زمان گفتن حکمت نماز نیست !

اصلا انگار دانستن حکمت نماز نیست که باعث میشه بخونیم یا نخونیم.

بلکه معمولا از سر لجبازی نمی خونیم و از سر عشق و عادت می خونیم.

واقعا حس می کنم حوصله شنیدن حرفام و استدلال هام رو نداره

پس باید بیشتر از واژه های لطفا و متشکرم ، استفاده کنم

اینم لینکی که در رسیدن به این طرز فکر بهم کمک کرد

https://www.chetor.com/51405-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86/

(صرفا جهت اطلاع ، من ابوالفضل 22 ساله و برادرم حسین 14 ساله است ) 

نتیجه :

«لطفا» و «متشکرم» وِرد زبان‌تان باشد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۳
ابوالفضل سجادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">