مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

درست میشه ، خیالت راحت
تا خدا هست ، زندگی باید کرد ...

میخواهی واقعا به خواسته هایت برسی؟

پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۵۲ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

داشتم وبلاگم رو مرور می کردم. چندتا پست نا امید کننده دیدم.

یاد زمانی افتادم که از بی هدفی، بی انگیزه بودن، دخالت دیگران در مسیر زندگی ام و ... نالان بودم.

خواستم آنها را پاک کنم تا کسی به یاد نیاورد که من هم یک زمانی تا این حد بهم ریخته بودم.

اما چرا اینکار رو بکنم؟

بالاخره اونها هم بخشی از من بوده اند.

اصلا شاید اگر اونها نبود، من ای که الان میبینید هم نبود.

خیلی خدا مهربونه.

اگر شما در اون شرایط هستید یا در هر شرایطی، بهتون قول میدم که خدا خیلی مهربونه

خیلیییییییییییییی مختصر بخوام بگم

یک کلیپ از حجت الاسلام آقای علیرضا پناهیان دیدم که میگفت از ته دل از خدا بخواه. اگر به چیزی که میخواهی نمیرسی برای این است که واقعا نمی خواهی.

راست می گفت.

حتی پیامبران هم وقتی برایشان اتفاق های خاص می افتاد که واقعا میخواستند

مثل حضرت زکریا که رفت نزد حضرت مریم و وقتی عفت و پاکی ایشون رو دید، دلش داشتن فرزند رو خواست و از خدا فرزندی از ته دل خواست و خداوند با اینکه او پیر بود و همسر اش شرایط خوبی برای وضع حمل نداشت، به او حضرت یحیی را عطا کرد.

خددا خیلی جا ها وقتی یه نفر از ته دل یک چیزی رو میخواست بهش میداد. هنوزم اصل بر همونه

خب منم خواستم

من همش میگفتم میخوام چیزهایی رو در زندگیم اما بقیه جلوی من رو می گیرند و میگن نه! شرایط اش رو نداری.

اما الان میگم شرایط که به دست خداست.

بهار که شرایط محیط سرسبز میشه به دست خداست.

فقط یک نفر خواسته . از ته دل هم خواسته. رفته یک نهال کاشته و الان خدا خودش اون نهال رو سبز میکنه.

شما به شرایط من چیکار دارین

اصلا شما چیکار دارین ؟ شما لطفا حد خودتون رو بشناسید و به همون اندازه عرض اندام کنید.

من خواستم. اما ایندفعه از خدا خواستم

منطقی بودم.

رفتم و در جامعه و در محفل هایی که ممکن بود به رزقم برسم حضور پیدا می کردم

بقیش هم مهم نبود.

مهم این بود که من  حداقل تلاش رو انجام بدهم

بالاخره با روحانیونی آشنا شدم که بهم پیشنهاد دادند تا فایلی بنویسم و در اون خواسته هام و معیار هام و شرایط فعلی ام رو ذکر کنم

اینکار رو کردم

باز همون روحانی ای که این پیشنهاد رو داده بود و قول مساعدت 100 درصدی داده بود، حتی در مطالعه ی این فایل هی امروز و فردا کرد

گفتم ایراد نداره

من میخوام

اون نمیخواد که!

واقعا برام رفتارش مهم نبود.

باز به یکی از روحانیونی که در یکی از محافل باهاشون دوست شده بودم بعد از نماز مغرب تماس گرفتم و مطرح کردم شرایطم رو و ازشون کمک خواستم. ایشون هم راهنمایی ام کردند تا اول فایل جدیدی که بهتر و کاربردی تر خودم و معیار هام و اولویت هام رو در اون نوشته باشم رو تهیه کنم و بعد بهم مشورت هایی دادند که ملاک های صحیح چیا می تونه باشه

خدا خیرش بده . یک روزه فایل من رو خوند ! علیرغم کلی درگیری هایی که میدونم داشت!

بعد هم من خودم رو معطل نگه نداشتم و همچنان میخواستم و خدا نشانه های روشنی برایم فرستاد.

من میخواهم. پس به خواسته ام میرسم.

بقیه اش هم شخصیه! خخخخ

و امیدوارم شما هم با خواستن واقعی تون به خواسته هاتون برسید

میخوام بهتون بگم واقعا میخواهید یا فکر می کنید که می خواهید :

- اگر کسی خواست شما را منصرف کند و شما منصرف شدید، پس شما نمیخواهید

- اگر بنابر دلایل منطقی حاضر شدید دست از خواسته تان بردارید و با خودتون نگفتین که من میرم جلو و شاید خدا کمک کنه! و از کجا معلوم که فردای قیامت خدا نگنه اگر تو جلو میرفتی من کمک ات می کردم!

در این حالت هم شما واقعا نمیخواهید

- اگر برای چیزی که میخواهید به دنبال راه و روش صحیح و خداپسندانه اش نمی گردید ، باز هم شما نمیخواهید

- اگر برای چیزی که میخواهید حاضر نیستید چیزهایی را فدا کنید... مثلا راحتی تان را، باز هم شما واقعا نمی خواهید

- اگر برای آماده شدن برای شرایطتتان بعد از رسیدن به خواسته تان تلاش  نمی کنید، مطالعه نمی کنید، برنامه ریزی نمی کنید، بازهم شما نمیخواهید

 

و اگر این موارد نیست، شما میخواهید و واقعا خواستن، یافتن است

 

امام علی (ع):«من طلب شیئا و جدّ وجد، و من قرع بابا و لجّ ولج» هر کس چیزی بخواهد و تلاش کند می یابد و هر کس دری را بکوبد و اصرار ورزد، در گشوده گردد.

(شیخ جواد کربلائی‏، الأنوار الساطعة فی شرح الزیارة الجامعةناشر دار الحدیث‏، قم‏، ج‏2، ص317)

یا

حدیثی در کتب روایی ثبت شده به عنوان حدیث قدسی که سخن خدا خطاب به حضرت داوود بوده و به شرح زیر است :

من طلبنی بالحقّ وجدنی و من طلب غیری لم یجدنی.

ای داوود هر کس مرا بطلبد، مرا می یابد و هر کس غیر مرا بطلبد ، مرا نخواهد یافت.

(محدث عاملی، الجواهر السنیه (کلیات حدیث قدسی) ترجمه زین العابدین کاظمی خلخالی، تهران، دهقان، 1380 ش، ص 191.)

این حدیث به صورت مرسل و بدون سند نقل شده است و چون در باب احکام نیست و حجت تعبدی نمی باشد، مرسل بودن آن عیب اساسی به حساب نمی آید و مضمون حدیث نیز کاملا برهانی و منطقی است و نشانه ای بر جعلی بودن حدیث در دست نمی باشد.

در نقل دیگری نیز مرسل و به صورت زیر آمده:

یا داود، من عرفنی ذکرنی، و من ذکرنی قصدنی، و من قصدنی طلبنی، و من طلبنی وجدنی، و من وجدنی حفظنی، و من حفظنی لا یختار علیّ غیری.

ای داوود هر کس مرا بشناسد، یاد من خواهد کرد و هر کس مرا یاد کند، متوجه من خواهد شد و هر کس متوجه من شود، مرا طلب خواهد کرد و هر کس مرا طلب کند، مرا خواهد یافت و هر کس مرا بیابد، حفظم خواهد نمود و هر کس مرا حفظ کند، غیر من را بر من نخواهد گزید.

(علی مشکینی، تحریر المواعظ العددیه، قم ، الهادی، 1424 ق، ص 446.)

 

پس بخواهید تا برسید. مشکل رو در کوتاهی دیگران در وظایفشون جست و جو نکنید

مشکل رو در هیچ جا جست و جو نکنید

مشکل در خود خود خود شماست

خوب بخواهید تا راضی و پر انرژی و شاد شوید

تا خدا را مهربان ترین و قادر ترین بیابید

تا آن دعا که موقع عید نوروز میخوانید که (یا مقل القلوب و الابصار ، یا مدبر الیل و النهار ، یا محول الحول و الاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال ) را برای خود با تکیه بر مهربانی و لطف و خیرخواهی خداوند برای خودتان مستجاب کنید .

 

بعدش من رو هم دعا کنید

به امید ظهور که ما آنرا نزدیک می دانیم و آنها آنرا دور می پندارند

إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً «6» وَ نَراهُ قَرِیباً «7» (سوره معارج) (در دعای عهد، در فراز آخر نیز آورده شده است)

در پناه خدا

خدانگهدارتون

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۳
ابوالفضل سجادی

نظرات  (۱)

به خواسته هات میرسی مرد . راهتو ادامه  بده

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">