مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

درست میشه ، خیالت راحت
تا خدا هست ، زندگی باید کرد ...

مهندسی رو ادامه بدم یا زنبورداری؟

سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۰۴:۴۰ ب.ظ

اینو برای خودم مینویسم

که یادم بمونه

سلام ابوالفضل جان ❤️ اول اینکه دوستت دارم ❤️ ❤️ دوم اینکه عاشقتم و آینده ات بینهایت مهمه برام.

ببین ابوالفضل جونم میدونم که از اول توی ذهنت عاشق روانشناسی بودی اما تقدیراتی که واقعا چون توانایی مخالفت باهاشون رو در اون سن و زمان نداشتی، سوق ات دادند به رشته مهندسی عمران، میگم تقدیراتی که خارج از کنترل ات بودند تو رو سوق دادند و واقعا هم همینطور بوده.

اما الان دو تا مسئله هست.

یکی اینکه چندتا نشونه رو میخوام برات بررسی کنم و در نهایت نتیجه گیری کنم برات.

به ترتیب:

اول از همه به مهندس خزاعی که مهندس عمران باتجربه ای هستند گفتی میخوای کاملا از کار کندوداری خارج بشی و وارد مهندسی عمران بشی. هدفت این بود جدیت ات رو نشون بدی و بری کنار ایشون و کار یاد بگیری.

گفتند اشتباهه و حتی خودشون هم دارند هم از کار کشاورزی هم از کار مهندسی به درآمد می‌رسند اینجوری که توی کلات نیرویی دارند که براشون کارهای کشاورزی را پیش می‌بره و خودشون هم مشغول کارهای مهندسیشون هستند.

دومیش پیشنهاد بابات بود که بهت گفت حاضر کمک کنه تا بتونی زنبورستان خودت رو تاسیس کنی.

سومیش اینکه کسی این پیشنهاد رو بهت داد که باهاش شریک بشی و سرمایه خرید کندو و تجهیزات و زمین برای نگهداری کندو از اون اما تو در کنارش باشی.

چهارم دکتری که پیشنهاد داد تا سرمایه‌گذاری کنه تا کندو بخریم و در محصول شریک بشه

پنجم زنبوردارهایی که باهاشون ارتباط گرفتی آقای عباسی آقای بهزاد رفاهی و غیره

و اما یکی از اثرگذارترین نشانه‌ها اینکه امروز وقتی داشتی یک نرم‌افزار آموزش زبان رو برای مادرت فعال می‌کردی و همینطور لینک یک گروه راجع به عسل رو براشون در ایتا فرستادی صحبت از کانال‌های داخل پیام رسان ایتا درباره طب اسلامی شد و تو گفتی که کانال آقای تبریزیان رو داری در حالی که نداشتی و رفتی و پیداش کردی و خیلی اتفاقی پیامی که چند وقت پیش در کانالشون گذاشته بودند رو امروز خوندی و اون پیام داشت اعتراض می‌کرد که پزشک‌ها نباید کارشون رو به خاطر درآمدی که میگن پایین و کم است رها کنند و به کارهای جراحی زیبایی بپردازند چون باعث شده است که درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها خصوصاً در مناطق شهرستانی با کمبود پزشک روبرو بشن و تو به این فکر افتادی که راست میگه اگر اون پزشک به کار پزشکی مشغول نباشه منه مهندس عمران که نمی‌تونم برم جای خالی اون رو پر کنم و از طرفی هم اون فرد مدت‌ها در دانشگاه دولتی احتمالاً درس خونده اون هم به خرج دولت تا در این سن و تخصص اش به درد مردم رسیدگی کنه.

آره می‌خوام برات نتیجه‌گیری کنم اونم اینکه اولاً هر دوتا رو می‌تونی داشته باشی اینم از روی نشونه‌ها می‌گم.

دوم اینکه اگر می‌خوای مدرس بشی اگر می‌خوای کارمند بشی اگه می‌خوای مدیر بشی اگر می‌خوای هر حالت سمت دار شغلی رو داشته باشی حتی مخترع حتی مغازه‌دار و فروشنده یا بازاریاب یا محقق یا هر چیزی حتی فعال محیط زیست این رو بدون که باید در مسیر مهندسی عمران و ترجیحاً در مسیر گرایش خودت یعنی راه و ترابری باشه. چون اگر تو این کار را نکنی کی قراره این کار رو بکنه؟! آیا یک متخصص قلب می‌تونه کار تو رو انجام بده؟ قطعاً نه!

پس تا اینجا مشخص شد قرار مهندسی عمران بشه مسیر اصلی زنبورداری بشه مسیر فرعی اونم به این نحو که خیلی ساده بگیری و با کمک بقیه کار رو پیش ببری.

برات آرزوی موفقیت دارم و خیلی خوشحالم از اینکه نتیجه‌ها رو بهشون رسیدی خصوصاً اینکه نمی‌خوای از شاخه مهندسی عمران دور بشی و اینکه به نشونه‌ها توجه داری.

 

 

.... 

متن پیامی که در کانال آقای تبریزیان خونده بودم:

افتضاح مهاجرت شغلی پزشکان

 

⛔️ این روزها بنا به اعلام رسمی سازمان نظام پزشکی، مهاجرت شغلی پزشکان ( کار کردن پزشکان خارج از حدود رشته خود) ، از مهاجرت به خارج از کشور بسیار بیشتر و خطرناک تر است. 

 

⚠️ پزشکان کاری می کنند که در آن منفعت مالی داشته باشند نه کاری که درس آن را خوانده اند. 

 

⚠️ پزشکان عمومی برخلاف حدود درسی خود بجای کار در بهداشت و درمان و اورژانس ها در اعمال زیبایی دخالت می کنند!، هم مردم موش آزمایشگاهی این جماعت شده اند که روی مردم در مطب ها تمرین دوره های خود را بکنند و هم از سوی دیگر اورژانس ها و بهداشت و درمان خالی از پزشک در خط اول خود شده است! در حالی که سیاست های کلی سلامت بر اجرای پزشکی خانواده و اولویت بهداشت و درمان تاکید دارند اولویت پزشکان پول و تخلف و هرج و مرج شده است! 

 

⚠️ فاجعه بیش از اینهاست! تخصص بیهوشی با کمبود نیروی شدید روبرو است و اتاق عمل ها مشکل متخصص بیهوشی دارند اما همین تعداد کم هم از رشته خود خارج شده و در زیبایی که هیچ ارتباطی ندارد دخالت می کنند!، اورژانس ها خالی از متخصص طب اورژانس هستند و بیماران در حال جان دادن در اورژانس ها هستند اما متخصص طب اورژانس اجازه می گیرد که مطب تاسیس کند! و در مطب در زیبایی مداخله می کند! فوق تخصص جراحی توراکس ، فوق تخصص جراحی قلب آنقدر کم هستند که برخی شهرها فاقد این جراحان هستند اما گاها مشاهده می شود همین معدود نیز در حال چنین تخلفاتی هستند! یکی از روسای دانشگاه اعلام کرده جراحان سرطان کشور کار را رها و در حال چنین تخلفاتی هستند! در حالی که مردم دارند جان می دهند این پزشکان با تخلف نان در خون مردم میزنند. 

 

مناطق محروم کمبود پزشک دارند، هنوز نیازهای اولیه بهداشت و درمان حل نشده، اما جماعتی سودجو برای کسب منفعت مالی رشته خود را رها و در حال کارهایی هستند که ارتباطی به آنها ندارد. تا مردم در صف پزشک و عمل در بیمارستانها و مراکز درمانی جان بدهند.

   

⛔️ واقعا این چه افتضاحی است و چه بیماری است که نظام درمان کشور مبتلا به آن شده است، خسارتی که مردم بر اثر این هرج و مرج در فعالیت غیرقانونی و خارج از رشته پزشکان که به آن مهاجرت شغلی می گویند، میبینند غیرقابل جبران است. به تازگی با وقاحت می گویند: تعرفه های درمانی را بالا ببرید تا ما چنین تخلفاتی نکنیم! 

 

این حرف مانند این است که یک سوپرمارکت، خارج از حدود قانونی خود به مردم بجای رستوران غذای گرم بفروشد! و وقتی به او بگویند چرا کار خودت را نمی کنی؟ بگوید: اجناس سوپرمارکت و درآمدش را بالاببرید تا در آن دست به این تخلفات نزنم!!!  

 

چطور اگر سوپر مارکتی خارج از وظیفه خود کاری انجام دهد درجا پلمب می شود اما پزشکان برای سودجویی هر کاری که در آن پول میبینند را می کنند و کسی کارشان ندارد؟ 

 

⛔️‌سازمان نظام پزشکی بخاطر تعارض منافع از این هرج و مرج و تخلفات سودجویانه دفاع می کند.

 

❌‌ تعارض منافع، تخلف و تجاری سازی طبابت را متوقف کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۱۴
ابوالفضل سجادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">