مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

از یک موجود فناناپذیر، نادان، شکاک، مطلبی بباموزیم

مهندس سید ابوالفضل سجادی

درست میشه ، خیالت راحت
تا خدا هست ، زندگی باید کرد ...

غفلت - انسان ممکن الخطا است - دوره خودسازی

جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹ ق.ظ

یکی از اقوام در یک دوره آنلاین شرکت کرده. چیزی که من فهمیدم ادعای این دوره اینه که بر اساس صحبت های آقای پناهیان، افراد رو به خودشناسی میرسونن. 

خب از جالبی هاش این بود که یک روز یادمه زمان نماز وسط زمان کلاس شون بود. اون روز یادمه حدود بیست دقیقه بعد از اذان تازه مربی شون استراحت داد. گفته بود بذارید اذان تهران رو بگن بعد بریم نماز.

من از اون فامیلمون پرسیدم مگه ادعای این کلاس بر محوریت صحبت های آقای پناهیان نیست؟ آیا ادعای آقای پناهیان بر روحانیت اسلامی نیست؟ آیا کم شنیدیم راجع به اهمیت نماز اول وقت؟ مگه چه چیز مهم و حیاتی ای توی کلاس تون گفته می‌شد که مربی زمان نماز تون، شما رو نگه داشته بود؟ اصلا اگه واقعا اون کلاس اثر داشته، شما خودت اون لب تاپ رو میبستی و میرفتی نماز! 

من خودم توی نوجوانی اکثر سخنرانی های آقای پناهیان رو گوش دادم و کلی چیزای خوب ازشون یاد گرفتم. اصلا فکر کنم خودشون یک سخنرانی دارند  «چگونه نماز خوب بخوانیم!» و من اصلا به ایشون نقد ندارم. صرفا میگم کسی که ادعا داره طبق سبک ایشون داره تدریس میکنه باید خیلی حساس باشه توی کارهاش

خلاصه آخرش متقاعد نشد و قبول نکرد 

اما من هنوز معتقدم اگر دغدغه شون اسلام و خدا بود، وضعشون جور دیگه ای بود. 

 

از طرفی میدونم که ساعت 22 رو گفتند تایم خواب! حتی توی گروه های تلگرامی شون دیگه نباید چت کنند و بهرحال از آموزه هاشون ساعت خواب ده شبه.

خخخخخ الان خونه اون فامیل مونم. ساعت دوازده و بیست دقیقه نصف شبه. از ساعتای 19 کلاس شون شروع شده و هنوز ادامه داره.

اگر این استاد به حرف خودش و اصولی که خودش وضع کرده بی تفاوته، چرا پای حرفش میشینن من نمی‌فهمم! به عقیده من اگه واقعا ساعت ده شب خوابیدن مهمه بالاخره باید تا یازده حداکثر کلاسش رو تعطیل می‌کرد و حداقل خودش براش مهم بود زمان خوابیدن اش رعایت بشه. اگر براش مهم نیست، چرا ادا در میارن و میگن مهمه براشون؟!

 

خلاصه که من فقط چیزی که دیدم و چیزی که به ذهنم رسید رو نوشتم 

 

ممکنه بگین چرا به خودشون اینها رو نمیگم؟! 

جوابم اینه که من یاد گرفتم حرفامو توی وبلاگم بنویسم. چون بعضیا جنبه و ظرفیت ندارند و من هم نمیدونم اون مربی شون ظرفیت اش چجوریه

اما نمیتونم هم ننویسم! چون حرف توی دلم بمونه، ذهنم مدام درگیر میمونه 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۱۴
ابوالفضل سجادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">